A Fotó Betyár Képző

A 2012-ben indított iskolám mára az ország egyik legnépszerűbb informális, azaz iskolarendszeren kívül működő fotós sulija.

Komoly naprakész fejlesztésekkel és interaktív anyagainkkal, pontos használható válaszainkkal, jó hangulattal igyekszünk a hallgatóinknak megfelelni.

Személyes jellegű, családias hangulatú órák, amelyeket interaktív és remek hatásfokkal működő speciális tananyagunk tesz teljessé.

Célunk, hogy az oktatás és tanulás önmagában legyen élmény és sikerélmény a tanulók számára, élvezzék és tanuljanak is minálunk.

 

Kezdő, Haladó fotós valamint Photoshop – Lightroom tanfolyamok

veglgesalap3_nem_szeles_kezdo_poros_hatter

 

   

 

 

 

 Valamint igen széles workshop kínálat (alább 2 példa)

eskuvoi_wsslide_2_szeles

 

 

 

 

 

 

Pár szó általánosságban az oktatásról:

Kicsit függetlenítsük magunkat a fotográfiától és beszéljünk általánosságban.

A formális és informális oktatások zöme 2018-ban igen elavult mind tartalmilag, mind formailag. És továbbra is erősen a lexikális tudásra épít.

Véleményem, hogy ennek ebben a formában hát ha nem is arról van szó, hogy nincs értelme, de léteznek ennél szignifikánsabban jobb megoldások is

Az emberek releváns hányada, nem feltétlen elégedett  a munkájával életével, boldogságának szintjével. Meggyőződésem, hogy ennek gyökere az oktatásban keresendő. Az évszámok, versek és nyelvtani szabályok bebiflázása helyet komolyabb, a 21. században jobban alkalmazható területeket lehetne erősíteni.

Az általános iskolai (a szó eredeti és átvitebb értelmében is, tehát nem cska mint 1-8 osztály hanem, mint egyetemes alkalmazás) oktatás egyátalán nem koncentrál a következő területekre

Egyfajta második ipari forradalom küszöbén állunk, de most nem a gőzgép, hanem a mesterséges intelligencia fogja átvenni az emberek által elvégezhető feladatok egy jó részét. A lexikális tudás semmit nem fog érni a mesterséges intelligenciával szemben.

A társadalomra komoly veszélyt jelent ha tagjai nem képesek jobban teljesíteni, mint a gépek. Extrém módon megugorhat a munkanélküliség, a polgárok kiszolgáltatottá válnak, általkánosodhat a jelenleg is bár látensen, de komoly károkat okozó szorongás és depresszió, hogy a triviális gazdasági következményeket ne is említsük.

A föld országainak többségében egyértelmű a hierarchia a tantárgyak között. Matek, irodalom és nyelvek az élen. Zene és test-nevelés – a szó nemes értelmében – lényegtelen, „abból elég a kettes”.

Állításom és szemléletem, hogy a kreativitást azonos szinten kell kezelni a műveltséggel…. Minden iskola az agyunkat edzi és azon belül is az egyik oldalt… miért?!

Miért ne lehetne a jóga, a festészet vagy éppen a fotográfia egyenrangú a matematikával? Ezen a ponton térjünk vissza egy kicsit a M.I. térnyerésére. Tud egy mobiltelefon, számítógép matematikai feladatokat megoldani? Tud e képet festeni, koreográfiát tanítani egy csoportos élménytánchoz vagy fényképész hallgató fotóját elemezni, hogyan lehetne jobb? A válasz egyértelmű.

Ezért is érthetetlen, az oktatási rendszerek alulmaradottsága, hogy lényegében már erős óvodába való kerülésért küzd mindenki, mert onnan veszik majd föl erős általános iskolába, menő gimnáziumba, elismert egyetemre, jól fizető állásba. Pénzt megtanul keresni, de ez klasszikus 21. századi sín, amin minden gyereket végighúznak a felnőtté válásig, egyrészt egyre kevésbé lesz működőképes lásd M.I. térnyerése, másrészt nem garantálja sem az egyén boldogságát, sem elégedettségét, egyszersmind testi és lelki egészségét.

Nem tudom megállni azt a mondatot, miszerint 2018 Magyarországán az oktatás állapota, hát kívülről (és belülről) nézve olyan minta szándékosan rohasztnák. Azonban nem szeretnék elmenni politikai irányba ezért ezt a szálat most itt lezárom.

A lexikalitás erősítése helyett tehát fontos lenne, a saját magu(n)kba vetett hit, önbizalom erősítése, hogy képes megtanulni elérni az adott célt. A csapatmunka, összedolgozás öröme, ami soha nem lesz a robotok sajátja. A független gondolkodás, ami az emberi pszihé egyik legfőbb eleme (kéne legyen). Valamint a korábban már megénekelt kreativitás.

Utóbbit még akkor sem fogják magukénak tudni a gépek, ha egy utópisztikus jövőkép következik be. A fő M.I. elméletek szerint ugyanis a mesterséges intelligencia tudatra ébredése az emberiség legnagyobb találmánya lesz és a legutolsó is. Mivel a gépek rájönnek hogy az emberekre semmi szükség és csak energiatermelésre, fogják a fajunkat használni jó esetben. Nagyon nem valószínű, hogy egy ilyen techno-fauna az emberiség eltörlése után, a művészeti ágakat és a kreativitást kezdené előtérbe helyezni.

A saját magam és ily módon a fotobetyar.hu iskola ars-poetikája tehát, hogy amellett, hogy komoly erőfeszítéseket teszünk a használható tudás átadás hatásfokának növelésére -lásd a világon egyedülálló interaktív tananyag gyűjteményünk- a másik oldalon arra törekszünk, hogy az az információ áram örömet és sikerélményt okozzon a hallgatókban, és jóérzéssel töltse el. Ébressze fel kreativitását, piszkálja meg független gondolkodásmódját